Interessante e divertente, un articolo che ho trovato su Talentedelearning. E’ un articolo su come scegliere una piattaforma, scritto da un venditore che nella sua carriera precedente ha venduto oltre 100 LMS. E scritto dal punto di vista di un venditore, non di un compratore. Ci sono diversi passaggi interessanti: in questo post ve ne segnalerò qualcuno con qualche commento.

Questo è l’articolo: http://talentedlearning.com/define-lms-requirements-like-a-pro/

Ed ecco alcuni passaggi:

Gli stereotipi dei compratori

  • Sizzle feature shopper
  • Perennial I can’t get budget moaners
  • I have 1000 critical, must-have requirements time wasters => questo è uno dei miei preferiti
  • I’m the decision maker and plan to make a selection this month, but I really don’t have authority or budget blowhards
  • Educated, prepared buyers

Le tre domande cruciali

  1. Could the prospect articulate why they were buying, what business problem they were going to solve, the expected impact on their business, the level of executive support and the state of the budget?
  2. Did they invest the time to define their LMS requirements through the lens of their own business or did they just quickly reuse somebody else’s requirement list?
  3. Were we a match from a functional, technical, business, professional service and ongoing support standpoint?

Se siete indecisi tra un LMS che possa anche essere installato e uno solo cloud, attenzione a questo passaggio relativo al supporto fornito dai fornitori cloud (certamente non da tutti, ma è un punto di attenzione):

Professional Service LMS Requirements

Ten years ago, every LMS vendor had a professional service team that trained you and took you through a multi-month implementation process. With the evolution of the cloud providers over the last 5 years, that has changed and many LMS providers provide only phone support to help get you going.

Se invece per voi è decisivo il supporto al cliente, ecco un altro punto a cui fare attenzione: la 1° ragione di frustrazione dei clienti è il customer support.

Ongoing Support Requirements

The #1 reason LMS buyers are not happy with their vendors is customer support.  After your LMS purchase, at some point, your LMS implementation will be done and will be transitioned to the general support group. Here is where the frustration starts.

La morale dell’articolo è: comprate informati e preparati, e avrete almeno 3 anni sereni. Comprate troppo in fretta o senza attenzione, e avrete di fronte 3 lunghi anni…

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